Кабінет Міністрів України найближчим часом запровадить оплату за проїзд автошляхами України.
Як стало відомо, дороги України скоро стануть дорогим задоволенням. Причому – і для водіїв, і для пішоходів. Уже зараз на затвердженні в уряді перебуває постанова про запровадження оплати за проїзд автошляхами країни. В переліку платних доріг – практично всі, де ще збереглися фрагменти асфальту. Автори ідеї переконують, що саме запровадження оплати за проїзд дозволить нарешті відремонтувати ці дороги і постійно підтримувати їх у належному стані. Адже, як показує практика, зроблені за бюджетні гроші дороги «витримують» не більше року, а латати їх кожної весни – нереальне задоволення. Тому експерти з «Укравтодорвибоїна» запропонували стягували платню з водіїв – залежно від марки і ваги авто, і з пішоходів – залежно від рівня доходів.
Перш ніж увести таку новацію, фахівці майже рік переймали закордонний досвід оплати за проїзд автобанами у таких країнах, як США, Швейцарія, Німеччина, Франція, Португалія, Туреччина, Австрія і навіть Бразилія. Не секрет, що в цих цивілізованих країнах платні дороги існують давно, а саме асфальтне покриття тримається – як це не дивно для нас звучить – мінімум 15 років проти наших 15 місяців!
Тож експерти дійшли висновку, що єдина можливість зберегти дороги – це змусити українців платити за них щомісячний податок. Так і громадяни відчуватимуть свою відповідальність, і ремонтники завжди матимуть «живі» гроші, аби полагодити асфальтне покриття. Отже, власники автомобілів залежно від об’єму двигуна сплачуватимуть на користь «Укравтодорвибоїна» від 50 до 250 гривень щомісяця. Сума оплати збільшуватиметься автоматично, якщо водій упродовж місяця наїздив понад 1200 кілометрів. Для контролю проплат водій зобов’язаний вказувати у чеку пробіг на початок і кінець місяця.
Податок із пішоходів у розмірі 1% від заробітку автоматично нараховуватиме головний бухгалтер підприємства.
За «пішохідні» гроші ремонтуватимуть переходи, тротуари, світлофори і поновлюватимуть дорожню розмітку. Крім того, проект передбачає дороги так званого закритого типу. Тобто ті автошляхи, які наразі не потребують ремонту, як-от у районі Конча-Заспи й елітних селищ довкола Києва, повністю закриють для проїзду. Мешканці цих районів матимуть спецперепустки, а всі інші, кому треба буде проїхати цією дорогою, плататимуть за проїзд по ній з розрахунку 2 гривні за кожен кілометр.
На думку фахівців, така практика дозволить наблизити Україну до європейських стандартів в оподаткуванні громадян і зберегти дорожнє покриття там, де це ще реально зробити.
Ярема ТИШКЕВИЧ