Бюджет БориславаЯкщо говорити детальніше, то суть полягає у зміні структури дохідної та видаткової частини бюджету міста

Під час апаратної наради у Бориславській міській раді, яку проводив в. о. міського голови, секретар міської ради Ігор Яворський, було заслухано детальну доповідь Юрія Петріва, начальника фінансового управління міської ради, який надав відповідні роз’яснення щодо нового механізму формування міського бюджету.

Цьогорічний міський бюджет був сформований у відповідності до Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реформ міжбюджетних відносин» та Закону України «Про внесення змін до податкового кодексу України та деяких законодавчих актів щодо податкової реформи».
Як коментує Юрій Ігорович, основа даних змін заключається у новій моделі фінансового забезпечення місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин, що передбачає новий механізм бюджетного регулювання та вирівнювання з урахуванням уточненого розподілу видаткових повноважень і визначення фінансових ресурсів для їх забезпечення, а також інші нові положення щодо формування і виконання місцевих бюджетів.

Якщо говорити детальніше, то суть полягає у зміні структури дохідної та видаткової частини бюджету міста. Наприклад, в структурі дохідної частини бюджету м. Борислава на 2015 рік передбачені такі податки і збори: 60 % податку на доходи фізичних осіб (до 1 січня 2015 року це становило 75%).
Слід також наголосити, як зазначає начальник фінуправління міської ради, що єдиний податок, який надходив до спеціального фонду (бюджет розвитку) зараз зараховується до загального фонду.
Натомість, з 1 січня 2015 року введено новий вид надходжень до місцевого бюджету – акцизний податок з реалізації пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, нафтопродуктів, біодизелю та скрапленого газу, а також введено новий податок на нерухоме майно.

Проте слід зазначити, що такий податок фіскальним органам буде складно адмініструвати, а, отже, це ставить під загрозу його виконання. Також потрібно відзначити, що на сьогоднішній день існує ряд розбіжностей між Податковим та Бюджетним кодексами. «Ми сподіваємось на врегулювання законодавцем цих розбіжностей найближчим часом», – підкреслює Юрій Петрів.
До загального фонду з 1 січня поточного року буде зараховуватись екологічний податок, який раніше спрямовувався до спецфонду і мав конкретне спрямування – екологія.

«Слід сказати, що значно обмежено обсяг базової дотації (колишня дотація вирівнювання), яка в 2014 році по місту Бориславу складала 44,3 млн. грн., а в 2015 році – 2,7 млн. грн.
Тобто, можна припустити, що, беручи до уваги проблеми з адмініструванням податків на акциз, нерухоме майно та значне зменшення базової дотації, міський бюджет зіткнеться з проблемою фінансування першочергових видатків (заробітна плата бюджетникам, оплата за енергоносії, комунальна сфера). Крім того, введення нових правил зобов’язує взяти на фінансування з міського бюджету три установи Східниці (дитячий садочок, школа та Народний дім), а це – додаткові видатки в сумі 1,5 млн.грн.
З 1 січня заклади медицини та загальноосвітні школи переходять на фінансування за рахунок освітньої та медичної субвенцій, а фінансування дошкільних закладів освіти, дитячого будинку, позашкільних закладів, установ культури, управління соцзахисту буде здійснюватись за рахунок міського бюджету.

Ще один важливий аспект в цьогорічному бюджеті – джерело покриття витрат на ремонт комунальних доріг відсутній, тобто, ми не можемо сказати, за рахунок чого буде здійснюватись ремонт цього виду доріг, законодавець не передбачив джерела фінансування. А спецфонд (реконструкція, ремонт бюджетних установ, заходи по енергозбереженні) цьогоріч буде фінансуватись за рахунок продажі землі, комунального майна. Прогнозована фахівцями сума цих надходжень складатиме близько 1,5 млн. грн., а сума бюджетних запитів, які надійшли до фіну правління, – близько 16 млн. грн.