Метою революції Гідності в Україні є зміна системи влади. За рік відбулись значні трансформації у державі – усунуто Януковича, пройшли вибори Президента, перевибори Верховної Ради
У Дрогобичі під тиском вимог Майдану склав повноваження одіозний міський голова Олексій Радзієвський, змінено членів виконавчого комітету. Це важливий крок вперед, необхідна умова подальших дій, але все ж таки лише зміна очільників при чинній системі. Тому громадськість пильно стежить за діями Президента України, за формування коаліції у Верховній Раді, щоб нові постаті на владному Олімпі не повернули країну у старе русло, а почали і провели реформи. Такі ж самі завдання стоять перед громадою та депутатами міської ради у Дрогобичі.
На чергову сесію міської ради планується питання обрання секретаря Дрогобицької міської ради. Зазвичай, вибори очільника депутатського корпусу були результатом кулуарних домовленостей між міським головою та депутатами.
Цього разу обрання секретаря Дрогобицької міської ради є особливим – депутати обиратимуть не просто секретаря ради, а виконувача обов’язків міського голови майже на рік, до наступних виборів. Від депутатського голосування залежить чи почнуться зміни в нашому місті, чи будемо далі котитися в прірву. Тому цей процес є справою всієї громади, а не лише депутатського корпусу. Мені відомо, що ведуться зустрічі, обговорення кандидатур в невеликих групах депутатів. Це їхнє законне право, їм на сесії голосувати.
Наш обов’язок, як громади, сформувати вимоги до майбутнього очільника міста і слідкувати за їх дотриманням. Ці вимоги громада почала формувати ще зимою на велелюдних віче на Дрогобицькому майдані. Наше завдання їх доповнити, обговорити з якомога ширшим колом громадських та політичних активістів, погодити з депутатами. І це треба зробити швидко.
Погоджений документ має стати програмою дій нового секретаря ради. Якщо кандидатів на посаду секретаря серед депутатів буде декілька, і всі вони підтримають ці вимоги, то, мабуть, буде найкраще, коли депутати самі виберуть очільника міста серед тих, хто підтримає ці вимоги. Якщо будуть кандидати, які не погоджуватимуться з пропозиціями громади, то наше завдання, — не допустити таких осіб до влади. Інструментів в громади достатньо.
Пропоную до обговорення і доповнення тези з документів Дрогобицького майдану, інші пропозиції, які можуть лягти в основу вимог громади до виконувача обов’язків міського голови, секретаря Дрогобицької міської ради:
-
Організація діяльності Дрогобицької міської ради
1.1. Створення тимчасової комісії з розслідування діяльності керівництва міської ради протягом 2010-2014 років із залученням правоохоронних, контролюючи органів та представників громадськості;
1.2. З метою персоналізації відповідальності депутатів за прийняті рішення внести зміни у регламент роботи ради – запровадити обов’язкове поіменне голосування з усіх питань (бюджетних, майнових, земельних, фінансових, тощо), що стосуюся ресурсів територіальної громади. Встановити систему електронного голосування в сесійній раді для поіменних голосувань з усіх питань;
1.3. У встановлені терміни оприлюднювати в ЗМІ проекти рішень міської ради, виконавчого комітету, постійних комісій ради;
1.4. Скасувати пункт 5.2 Положення “Про порядок виділення громадянам земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва”, затвердженого міською радою 29 травня 2012 року, яким обмежено доступ громадян на засідання земельної комісії міської ради.
1.5. Заборонити зміну (терміном не менше п’яти років) цільового призначення безкоштовно виділених земельних ділянок з садівництва під забудову. Надавати безкоштовно земельні ділянки під садівництво та городництво тільки тим особам, які на себе візьмуть таке обмеження;
1.6. Оскільки земельне законодавство не забороняє будь-якому громадянину України отримати земельну ділянку під садівництво в місті Дрогобичі, а земельні можливості міста обмежені, то надавати безкоштовно земельні ділянки для садівництва лише мешканцям Дрогобича та тим громадянам України, які справді зможуть використовувати ділянку за призначенням, але не мають змоги отримати її в іншому населеному пункті.
1.7. Прийняти рішення про зменшення чисельності депутатського корпусу наступної каденції до 36 осіб (мінімальної кількості депутатів законодавчо встановленої для нашого міста);
1.8. Прийняти рішення про приведення структури та чисельності працівників виконавчих органів влади до регламентованої нормативами Міністерства фінансів України;
1.9. Сприяти громадськості у проведенні громадських експертиз рішень міської ради та виконавчого комітету щодо бюджету, землі, майна та інших ресурсів громади, тощо.
1.10. Організувати та провести звіти: секретар ради та заступники міського голови – лютий; депутати та члени виконкому та депутати – перший квартал наступного року;
1.11. Звіти мають бути оприлюднені у ЗМІ за два тижні до зустрічі з мешканцями – з зазначенням місця та часу проведення;
1.12. Організувати розробку реальної Стратегії розвитку Дрогобича, яка враховує інтереси мешканців міста, а не тільки представників влади.
-
Наведення порядку в міському господарстві
2.1. З метою громадського контролю за діяльністю підприємств оприлюднювати інформацію про діяльність комунальних підприємств, управлінь міської ради та їх фінансових, економічних показників, розмірів зарплат керівництва цих підприємств, умов контрактів з керівниками та аналіз їх дотримання;
2.2. Проведення публічної звітності керівників комунальних підприємств та начальників управлінь, які мають заборгованості з виплати заробітної плати працівникам, заборгованість зі сплати податків, бюджетної заборгованості;
2.3. Провести заміну керівників комунальних підприємств, установ, начальників управлінь, які мають незадовільні показники роботи і виконання показників контракту, шляхом проведення публічного конкурсу із заслуховування програм кандидатів на займані посади;
2.4. Організація щорічних громадських слухань на тему виконання бюджету, наповнення дохідної частини, аналіз причин не його виконання, встановлення і покарання посадових осіб винних у не виконанні бюджетних показників.
2.5. Організація громадських звітів членів тендерних комітетів на предмет публічних закупівель, які вони провели;
2.6. Організація щоденного оприлюднення інформації розпорядниками бюджетних коштів про їх видатки на Інтернет-сторінці Дрогобицької міської ради;
2.7. Організація інвентаризації МАФів на території міста, продовження дозволів на їх експлуатацію тільки підприємцям та підприємствам, які самостійно проводять в них підприємницьку діяльність, а не здають в оренду чи суборенду;
2.8. Реорганізація роботи продуктового ринку з орієнтацією на виробника с/г продукції, а не на посередників, які окупували ринок і формують високу цінову політику;
2.9. Провести аналіз на збитковість для міста рішень з передачі молочного ринку, парку новонароджених під забудову, встановити причетних осіб, вжити заходів щодо притягнення до відповідальності та відповідності займаним посадам, посадових осіб, які причетні до підготовкиvі винесення на сесійне засідання цих рішень.
Це ті першочергові завдання, які необхідно обговорити та запропонувати кандидатам на посаду секретаря Дрогобицької міської ради. Прошу доповнити питаннями з освіти, медицини, але пам’ятаймо, що йдеться про неповний рік роботи нового очільника міста.
За погодженням з головою Координаційної Ради п. Вавриним таке обговорення пропонується провести 26 листопада 2014 року у світлиці Ратуші. Вітається участь громадських та політичних активістів, депутатів міської ради, представників ЗМІ.
Володимир Кондзьолка, товариство «Юрій Дрогобич