У відповідях соціологічного опитування 97% тих, хто має свій власний бізнес, або ж хотів його мати, готові взяти на роботу ветерана
Про це свідчать дані соціологічного опитування групи Рейтинг, проведеного з ініціативи Українського ветеранського фонду Мінветеранів у січні, передає ДНК.
“Ще 93% усіх опитаних зазначили, що готові працювати в одному колективі з ветеранами. Це вказує на те, що наразі немає стигми ветеранів у суспільстві й військові можуть розраховувати на повну підтримку та розуміння як з боку керівників, так і колективу. Тобто саме суспільство готове співпрацювати з ветеранами, полегшуючи їхню абілітацію після повернення з війни”, — каже Руслана Величко-Трифонюк, т.в.о. виконавчої директорки Українського ветеранського фонду.
Результати другого опитування “Образ ветеранів в українському суспільстві”
Про образ ветерана
Якщо влітку 30% заявили, що під поняттям “ветеран” вони розуміють особу, яка воювала у Другій світовій війні, то зараз тенденція інша. 21% вважає, що ветерани — люди молодого віку. Ще 55% переконані, що ветерани — люди середнього віку. Рівень тих, хто вважав ветеранами учасників Другої світової знизився до 7%.
Якщо у попередньому опитуванні молодь частіше підтримувала стереотип про те що “ветеран” — це учасник Другої світової війни. То зараз образ ветерана “помолодшав” у всіх вікових групах. Й лише 6% людей, віком від 18 до 35 років вважають ветерана людиною “старшого віку”.
Український ветеранський фонд запустив у серпні інформаційну кампанію “Так, я — ветеран”, аби змінити уявлення суспільства, що це лише учасники Другої світової війни.
Ставлення суспільства до ветеранів
У новому опитуванні цікавились, що є причиною того, що респонденти рідко або ніколи не спілкувалися з ветеранами. 75% назвали причиною “відсутність ветерана у близькому оточенні”. 13% не хочуть викликати у ветерана неприємні спогади. 5% бояться сказати неправильні речі. 4% вважають причиною відсутність спільних тем для обговорення. 1% вбачає проблему у відмінності поглядів на життєві проблеми.
Рівень довіри до ветеранів
Загальний відсоток довіри до ветеранів за пів року зріс з 92% у серпні до 93% у січні. При цьому є незначні коливання з показником “цілковитої довіри”. Збільшилась кількість тих, хто “скоріше довіряє”. Це позитивна динаміка, яка показує поступове нарощення довіри.
Проінформованість суспільства щодо проблем ветеранів
37% опитаних дізнаються інформацію про проблеми ветеранів з телебачення. Ще 37% – з розповідей близьких та знайомих. 34% дізнаються новини з соціальних мереж. 22% дізнаються про подібне з каналів у месенджерах Telegram або Viber, 19% – з інтернет ЗМІ, 13% – з особистого досвіду.
Дві третини опитаних зазначили, що вони зовсім або скоріше непоінформовані про проблеми ветеранів. 37% – зазначили, що поінформовані. Частіше більше останніх серед мешканців центру та півдня, осіб середнього віку, близьких тих, хто воював з 2014 по 2021 роки, чоловіків, і тих, хто часто комунікує з ветеранами.
Проблеми ветеранів, на думку суспільства
Серед головних проблем, з якими ветерани зіштовхуються найчастіше, відносна більшість визначили психологічні розлади (40%). Від 23% до 29% головними проблемами вважають труднощі з оформленням пільг, пошуком роботи, отриманням медичної допомоги, нерозуміння суспільства. Про конфлікти з близькими та родиною або алкогольну, чи наркотичну залежність як проблеми ветеранів говорили по 14% опитаних.
Щодо підтримки ветеранів державою
Зменшилася кількість тих, хто вважає, що держава виконує свої зобов’язання перед ветеранами російсько-української війни: у серпні 2022 року таких було 69%, у січні 2023 – 53%. Сьогодні тих, хто вважає інакше, – 26%. Найчастіше негативної думки про виконання зобов’язань держави перед ветеранами дотримуються мешканці західних регіонів, представники середнього та старшого покоління, близькі тих, хто воював в АТО і сьогодні не воює.
Ще трохи статистики:
- 91% вважає, що суспільство сьогодні поважає ветеранів, лише 6% мають протилежну думку.
- 93% підтримують ідею надання пільг бізнесу, заснованого ветеранами російсько-української війни, лише 5% — проти цього.
Більше про результати дослідження можна почитати за посиланням.
Терміни проведення опитування: 14-16 січня 2023 року. Вибіркова сукупність: 1000 респондентів. Метод опитування: CATI. Помилка репрезентативності дослідження
з довірчою імовірністю 0,95: не більше 3,1%.