Експерти зазначають, що одним із основних документів, щоб узаконити дачний будинок, є технічний паспорт на дачний будинок, наданий відповідною установою.

Як оформити паспорт на дачний будинок

Побудувати будинок не просто. Якщо для початку будівництва потрібні дозвільні документи, то постає питання про те, як узаконити дачний будинок і про створення технічної документації на нерухомість. Тобто йдеться про оформлення технічного паспорту.

Техпаспорт дачного будинку – це документ, у якому зазначені технічні характеристики об’єкта нерухомості (план нерухомості, відомості про власника, відомості про суб’єкта, який виготовив цей технічний паспорт).

Коли потрібно зробити паспорт і чи потрібно узаконити садовий будинок Київ?

  • при введенні об’єкта будівництва в експлуатацію;

  • при проведенні державної реєстрації нерухомого майна (розділі, виділенні частки нерухомого майна);

  • при введенні у користування закінченого будівництва;

  • купівля-продаж квартири/будинку (об’єкта нерухомості);

  • реєстрація приватизації;

  • реєстрація права власності на будинок або квартиру;

  • введення в експлуатацію самовільно зведених будівель;

  • введення в експлуатацію будинків, побудованих за дозвільними документами;

  • при проведенні перепланування та реконструкції квартири/будинку з метою його узаконення;

  • первинна інвентаризація проводиться вперше та є обов’язковою для прийняття в експлуатацію збудованих об’єктів (будинків): житлових будинків, котеджів, гаражів тощо.

В інших випадках оформити паспорт на садовий будинок може бути бажанням людини. Також варто пам’ятати, що технічна документація дому чи на дачу сама по собі не є документом, що встановлює право власності на нього.

Вимоги до технічного паспорту

Які об’єкти нерухомості на дачі вимагають оформлення технічного паспорта:

  • Житлові будинки

  • Апартаменти

  • Садові та заміські будинки

  • Гаражні будівлі

  • Об’єкти незавершеного будівництва

  • Нежитлові приміщення

Хто може зробити технічний паспорт на дачний самобуд?

Технічна інвентаризація з метою виготовлення технічного паспорта проводиться за ініціативою власника. Для отримання техпаспорта необхідно звернутися в комунальне або приватне БТІ, в яких є інженери з відповідним сертифікатом, що дозволяє проводити роботи такого типу. Сертифікат повинен містити інформацію з індивідуальним сертифікаційним номером, який ви можете перевірити самостійно в базі даних інженерів України.

Необхідні документи для оформлення документа:

  • заява встановленого зразка;

  • документи, що засвідчують особу (паспорт та ІПН);

  • документа на власність;

  • довідка про поштову адресу об’єкта нерухомості;

  • проектна документація додому, якщо вона була виготовлена.

Як видно з вищевикладеного, підготовка технічної документації на дачу або садовий будиночок – справа досить клопітна. Адже необхідно знайти БТІ, яке зможе якісно та вчасно виконати роботи з технічної інвентаризації, зібрати необхідні документи. Якщо у вас є питання щодо необхідності підготовки технічної документації на об’єкт нерухомості, найкращим рішенням буде консультація фахівця LexStatus з цього питання, а також його допомога та підтримка під час цієї необхідної процедури.