Програма «Прозорі міста» від Transparency International Ukraine провела дослідження електронних сервісів, які використовують українські міста для надання соціальних послуг та послуг у сфері освіти, житлово-комунального господарства та благоустрою.

В ході проведення аналітичного дослідження, Програма перевірила 70 міст України на предмет впровадження та використання електронних сервісів, передає ДНК.

В ході дослідження було виявлено, що 12 з 70-ти міст забезпечують

  • можливість електронної реєстрації заяв на житло;
  • 19 з 70-ти міст мають Е-сервіси чи Е-інструменти, які стосуються послуг соціальної сфери;
  • 32 міста організували подачу онлайн-заявок на зарахування до закладів шкільної чи дошкільної освіти;
  • 35 міст мають дистанційну реєстрацію в школи чи садки;
  • 40 з 70-ти міськрад мають платформу чи інструмент реагування на скарги.

Однак лише 8 з 70-ти досліджуваних міст мають електронні сервіси в усіх вищеперерахованих сферах. Це: Вінниця, Дніпро, Мукачево, Львів, Івано-Франківськ, Дрогобич, Червоноград та Кам’янське.

Відтак Дрогобич входить у вісімку міст, в яких впроваджено та активно використовуються всі електронні сервіси одночасно – для надання соціальних послуг та послуг у сфері освіти, житлово-комунального господарства та благоустрою.

Впроваджені інструменти допомагають налагодженню комунікації між громадою та органом місцевого самоврядування, а також значно спрощують процедури подачі заяв, отримання відповідей, а також оперативному реагуванню та вирішенню тої чи іншої проблеми в різних сферах життєдіяльності громади.

Як зазначають експерти Програми, містам важливо впроваджувати електронні сервіси, адже вони допомагають:

  • оптимізувати ресурси. Електронні рішення дозволяють зменшити кількість залучених працівників, час на прийняття заявок та обсяги ручної (паперової) роботи.
  • відчути безпеку та соціальну згуртованість.

Онлайн-послуги покликані допомогти конкретним людям, які перебувають у вразливому становищі. Окрім того, можливість отримати у зручний спосіб послуги, особливо вразливим категоріям людей, сприяє інклюзивності послуг, адже до розподілу ресурсів мають доступ усі соціальні групи, незалежно від їх статусу чи фінансових можливостей.

Також експерти наголошують на особливій необхідності електронних сервісів під час війни. Адже саме зараз різко зросла кількість тих, кому терміново потрібна соціальна допомога, житло чи освіта.