Бізнес на AmazonAmazon — найбільша майданчик для онлайн-торгівлі в світі і один з найпопулярніших сайтів інтернету

Через нього працює 3 мільйони продавців, тут розміщено 350 млн різних товарів. Бізнес Амазон відповідає за 4 млн

доставок в день. Щоб впоратися з таким потоком заявок, у компанії — в основному, на складах, — трудиться 270 тисяч співробітників. Це в чотири рази більше, ніж у всього Google.

Щоб жоден робітник не витрачав часу даремно, в компанії розроблена величезна система контролю, підпорядкована суворим алгоритмам. На чолі всього — комп’ютерні системи, які розраховують, чим повинен займатися кожна людина. Amazon кілька разів штрафували за зайву жорсткість до своїх співробітників, це робота на знос (ну або для тих, хто хоче дуже різко скинути вагу). Компанія дуже не любить ділитися своїми секретами і розкривати алгоритми, за якими функціонують всі її 90 гігантських складів, «Виконавчих центрів». Але ми в Pochtoy приймаємо від них сотні замовлень щодня, і все-таки дещо цікаве про них дізналися.

Бізнес на Amazon

Склад-супермаркет

Кожен виконавчий центр Amazon займає 50-60 тисяч квадратних метрів. Це приблизно вісім футбольних полів. Всюди жовті та оранжеві кольори, фірмові у компанії. Простір добре освітлено, але звуків навколо майже немає, незважаючи на присутність двох з гаком тисяч людей. Чути тільки гул конвеєрних стрічок і гул кроків співробітників, що йдуть за черговими товарами. Вони мовчки збирають замовлення, мовчки заклеюють коробки. Кожен зосереджений на своїй справі, розмов тут немає. Система відстежує ефективність людини, і якщо він не вкладається в норматив, його тут же штрафують або звільняють. Тому ніхто не може дозволити собі витратити зайву секунду.

Нові працівники не повинні заучувати відділи з товарами. Їх тут просто немає. Кожен товар ставлять туди, де залишається місце. Нескінченні ряди полиць нагадують супермаркет або бібліотеку. Тільки все в повному «хаосі», без секцій. Книга може лежати поруч з рубанком, iPhone — біля джинсів. Людині в цій логіці не розібратися.

Система працює по штрих-кодах, які зберігаються в базі даних складу. Кожен новий товар отримує свій код і відправляється в ту клітинку, яка вільна і знаходиться до нього якомога ближче. А коли на сайт приходить замовлення і товар треба забрати, найближчого вільного працівника на дисплеї його сканера- «пістолета» показується номер ряду і полки. Коли співробітник прибуває на місце, залишається ще раз звірити штрих-код, щоб підтвердити, що не виникло помилки. І тут же відразу на сканері загоряється наступна мета — з адресою комірки і очікуваним часом, за яке треба встигнути взяти товар. Іноді цей «цільовий час» становить 5-10 секунд. І твій бос побачить, якщо ти не встигаєш.

Бізнес на Amazon

Плинність велика. На вході в склад ви повинні залишити все, включаючи телефон, в своїй шафці. Вам видають уніформу без кишень і ручний сканер-«рушницю». Крім нього носити з собою можна тільки пляшечку з водою і прозорий мішечок для грошей — щоб купувати їжу в їдальні. В окремій кімнаті перед моніторами сидить команда security, яка відстежує переміщення всіх співробітників через їх сканер. Таку систему, напевно, використовувала б охорона в high-tech-в’язниці. Якщо людина кудись відходить або надовго затримується на одному місці, до нього відправляється менеджер, щоб оцінити ситуацію. А на виході — ще одна перевірка, як в аеропорту, щоб виключити випадки крадіжок.

Комфортне середовище? Ні, це вам не Google. У число кращих роботодавців США Amazon теж не входить. Але система дає результат. Конвеєрні стрічки рухаються так швидко, що, наприклад, «Виконавчий Центр» в штаті Кентуккі за одну секунду може обробляти 400 замовлень. Вантажівка з посилками від’їжджає від складу кожні дві хвилини. Такої ефективної системи в світі більше немає ні у кого. Людський фактор майже повністю виключається, всім керують алгоритми.

Що відбувається з товаром: шлях від замовлення на сайті до доставки по адресі

Виробники відсилають свої продукти «Амазон», а компанія розподіляє їх по своїй мережі складів. При цьому враховується попередня історія замовлень, і якщо якийсь регіон, скажімо, особливо любить купувати кросівки, підвищується ймовірність того, що нову партію взуття направлять туди.

Процес прийому товару — майже так само важливий, як і його відправка. Робочі відкривають ящики в вантажівках, дістають з них речі, ставлять на них маркер і перекладають їх в кошики для перевезення. Конвеєрні лінії доставляють ці кошики в різні частини складу, де інші працівники їх розвантажують, ставлять на полицю, сканують сам товар і сканують штрих-код того місця, в якому він буде зберігатися. Відтепер система Amazon буде знати, де знаходиться цей предмет. Більше такої інформації немає ні у кого. Ще багато цікавого в наших слідуючих статтях про найефективнішого рітейлера в світі — AMAZON.