Що це за подія і що на ній робили трускавчани, розповідає нам генеральний директор готельно-курортного комплексу «Карпати» Лев Ярославович Грицак.
— Леве Ярославовичу, скільки часу трускавецька делегація перебувала в Польщі і яка була мета візиту делегації?
— До Ґданська з Трускавця нас поїхало кілька чоловік – представники ГКК «Карпати», а також лікар з Міжнародної клініки відновного лікування професора Володимира Козявкіна Тарас Волошин та директор пансіонату «Алексік» Ігор Михаць. Ініціатором та організатором поїздки виступила Громадська спілка «Об`єднання оздоровчих закладів «Курорт Трускавець», яку мені довірили очолювати. На презентації, яка проходила 22-24 жовтня, були представлені також санаторії «Шахтар» та «Перлина Прикарпаття», готель-ресторан «Дворик Лева», відпочинковий комплекс «П`ятий океан», пансіонат «Едельвейс».
Три дні активної роботи за сприяння Генерального консульства України в Ґданську дали свій результат – закладено фундамент міцної та надійної співпраці з нашими польськими партнерами, створено базу для подальшої співпраці, у тому числі і на майбутньому Туристичному ярмарку, який проходитиме в Польщі в квітні 2015 року.
— Наскільки мені відомо, в Ґданську було презентовано курорт Трускавець?
— Саме так. Нами було підготовлено відповідні матеріали, які в значній мірі зацікавили наших польських партнерів. Це і відеоматеріали, і друкована продукція, і інше. Участь в Міжнародному Конгресі «Smart Metrpolia» брали участь не тільки поляки та українці, але й представники Голландії, Великобританії, Німеччини, Фінляндії та інших європейських країн. Тож є надія, що інформація про Трускавець пошириться ще й за межі Польщі.
Окрім загальної інформації про наш курорт, відпочинок та лікування в ньому бажаючі могли отримати й інформацію про окремі заклади Трускавця.
— А де проходили всі ці заходи?
— В одному з найбільших виставкових центрів Польщі, у ґданському АмберЕкспо. Саме тут ми й підготували наш виставковий стенд за сприяння Генерального консула України в Ґданську Мирона Янківа, який нам дуже допоміг. Якби не Мирон Дмитрович, то навряд чи така поїздка взагалі б відбулася…
— Чи в програмі Міжнародного Конгресу окрім презентації курорту та організації виставкового центру були передбачені якісь особисті зустрічі?
— Так, звичайно. Вже в перший день перебування в Ґданську ми мали зустріч в Генконсульстві України з директором Туристичного Ярмарку в АмберЕкспо Доротою Солохевич та відповідальною за закордонну співпрацю Департаменту господарського розвитку міста Ґданська Віолеттою Димарською. Окрім того пройшли робочі зустрічі з представниками Варшавського медичного університету, туристичних фірм, Департаменту з соціальних питань. Представник Клініки професора Козявкіна здійснив візит в воєводську клініку ревматології в Сопоті. Було й ряд інших цікавих зустрічей з досить впливовими людьми. На честь нашої делегації було дано урочистий обід.
— Чи Ви дійсно вважаєте, що поляки з-під німецького кордону готові їхати до Трускавця?
— Парадокс полягає в тому, що з цього регіону Польщі може до нас їхати більше людей, ніж навіть з-під українсько-польського кордону. Помор`я (Ґданськ, Ґдиня, Сопот) – це одна з найрозвиненіших частин Польщі, а отже і найбільш заможна. Коли поляки глянули на наші ціни, то вони назвали їх досить «атракційними», що значить не просто прийнятними, а привабливими. Поляки – люди практичні і розуміють, що проживання, відпочинок, лікування та харчування за суму в 150-170 злотих з однієї особи за добу – це хороша пропозиція. А зваживши на той факт, що ціни на відпочинок у Трускавці не зростають, а навпаки знизилися, то вірогідність того, що поляки їздитимуть саме до нас, досить велика.
Гадаю, що сприятиме збільшенню кількості поляків, які їхатимуть з Ґданська та Помор`я до Трускавця і той факт, що тричі на тиждень курсує прямий автобус «Ґданськ – Трускавець (і в нас, і в поляків він відправляється з автовокзалу, в Ґданську з вул. 3 Травня, 16). Я не бачу причин, чому поляки мали б не обирати Трускавець, а якийсь інший курорт.
Щоправда, були зауваження і запитання, чи і далі Трускавець – такий собі занедбаний курорт радянського зразка. Але коли вони подивилися відеоматеріали, то відразу змінили свою думку. Як сказав один з тамтешніх туроператорів, вони навіть не очікували, що в Україні є такі можливості та такі вигідні пропозиції, які пропонує курорт Трускавець.
До речі, нами було запрошено на відпочинок до Трускавця проректора Вищої Школи Туризму і Готельного Бізнесу в Ґданську професора Мирослава Борущака та ще кількох впливових осіб, щоб вони особисто мали змогу переконатися, що ж насправді являє собою наш славний курорт Трускавець.
— Леве Ярославовичу, чи вважаєте, що поїздка до Ґданська є вдалою?
— Безперечно, я дуже задоволений тим, що нам вдалося там зробити. Ми мали можливість оглянути це гарне поморське місто, зустрілися з цікавими людьми, побачили багато нового. Телеканали TVP Gdańsk та PomorskaTV підготували відеосюжети про Трускавець, провели ми і зустріч з представниками тамтешніх друкованих та електронних засобів масової інформації.
В час, коли у Трускавці різко зменшилася кількість відпочивальників з пострадянського простору, потрібно переорієнтовуватися на європейського клієнта, а Польща – наш найближчий європейський сусід. Тому зараз наша мета – Польща: зацікавити поляків, показати їм Трускавець, його можливості, розповісти про властивості наших цілющих вод, пригадати ті часи, коли Трускавець був оздоровницею № 1 у Польщі. Я почав це робити ще в часи, коли був міським головою Трускавця, ми встановлювали партнерські стосунки з польськими містами, налагоджували ділові контакти, хоча тоді ситуація з кількістю відпочивальників у Трускавці була значно кращою, ніж зараз в зв’язку з відомими політично-військовими подіями.
Хоча варто одразу зауважити, що ця робота повинна бути систематичною, тому однією поїздкою до Ґданська ми, ясна річ, не обмежимося.
— Дякую за розмову.
Спілкувався Володимир Ключак
Ви володієте цікавішою інформацією на тему, радо розмістимо її на ресурсі,