тарифи на перевезення у ДрогобичіВчора, 26 лютого, відбулося відразу два позачергові засідання виконкому стосовно підняття тарифів на проїзд у міському транспорті

Так, питання, яке уже набрало розголосу і підпало критиці, в черговий раз намагалися пошвидше «протягнути» без урахування думки громадськості, але прийняття конкретного рішення було відкладено на наступний тиждень.

Рішення «Про встановлення єдиного тарифу на проїзд пасажирів по регулярним маршрутам м. Дрогобич» і справді варте уваги, адже ціна на паливо суттєво зросла. Проте, порівнявши вартість проїзду у інших містах (у Києві, Львові і Стрию – по 3 грн., у Трускавці – 2,5 грн.), можна безсумнівно констатувати: 5, 34 грн., як це спочатку було запропоновано, ба навіть 3,5 грн. для Дрогобича непомірно висока ціна.

Згідно з наданими МПП «Транспортник» даними, пасажиропотік за рік на маршруті №2 становить 1 713 000 людей. Простими арифметичними діями можна вирахувати (1 713 000 ÷21 (кількість автобусів) ÷ 360 днів), що за добу один автобус перевозить 227 осіб. Та чи відповідає це дійсності, особливо на маршруті №2? Згідно тих же даних, за добу одна маршрутка здійснює 11,7 рейсів. Отже, якщо 227 поділити на 11,7, виходить 19 чоловік за один рейс! А згідно технічних характеристик автобуса Богдан 091-092, пасажиромісткість становить 21/22 місць для сидіння і 43 місця в загальному.

«Економічний відділ повинен провести моніторинг та навести реальні дані по пасажиропотоці на кожному з діючих маршрутів, – коментує член виконавчого комітету Назарій Івахів. – Це дасть змогу проаналізувати реальний стан речей на різних маршрутах, бо в Дрогобичі є деякі надто прибуткові маршрути, а деякі – соціальні. Можливо, необхідно перерозглянути мережеву сітку перевезень з метою вирівнювання конкурентно-спроможності маршрутів».

Також, одним із пунктів проекту рішення є перерозгляд тарифу у випадку зміни середньозваженої ціни на дизельне паливо більш, ніж на 15% протягом 5 днів, адже у такі важкі часи тягар повинен падати як на перевізників, так і на пасажирів. І, до того ж знову контроль за виконання пропонують покласти на першого заступника, якого немає!

Ще одним важливим аспектом є той факт, що у понеділок, 2 березня, о 15:00 відбудуться громадські слухання щодо цього питання. На жаль, влада міста знову вирішила замовчати про це, бо повідомлень ні на офіційному сайті Дрогобицької міської ради, ні у засобах масової інформації немає. «Ми не можемо проголосувати за підняття тарифу без урахування думки громадськості, — додає Іван Херович. – Адже основний тягар лягає на їхні гаманці, які останнім часом і так далеко не товстішають».

«Ми розуміємо, що зараз необхідно піднімати тариф на проїзд у громадському транспорті, — говорить член виконкому Олег Дацюк. – Проте, ми не погодимося на тариф, вищий за три гривні. І, якщо Ви чуєте, що це пов’язано з тим, що необхідно «віддячити» членам виконкому, то не соромтеся, приходьте до нас і питайте. Ми не збиралися і не збираємося продавати свої голоси».