пальнеЗа даними експертів, дефіцит дизеля в Україні в травні складе 150 тисяч – 270 тисяч тонн

У травні Україні загрожує дефіцит дизеля через зупинку поставок з заводів Роснефть – головного постачальника «важкого» пального на українські АЗС. 

Також на планове технічне обслуговування закриється ще один великий постачальник нафтопродуктів білоруський Мозирський НПЗ.

Такі дані наводить Reuters з посиланням на п’ять трейдерів-джерел, передає Главком.

За даними експертів, дефіцит дизеля в Україні в травні складе 150 тисяч – 270 тисяч тонн. Мозирський НПЗ поставить Україні близько 150 тисяч тонн пального замість 240 тисяч тонн, тому що 15 травня розпочинає техобслуговування.

На рік Україна споживає понад 7 млн тонн дизельного. Дві третини імпортується з Росії й Білорусі. Минулого року Роснефть поставила Україні 1,75 мільйона дизеля. 

Відзначається, що Україна намагалася компенсувати дефіцит шляхом морських поставок, але їх обсягів було недостатньо.

Про те, що в Україні очікується дефіцит та подорожчання пального, повідомлялося ще на початку квітня. Тоді невтішний прогноз робив Сергій Куюн, директор «Консалтингової групи А-95».

«…на скільки саме ціни можуть вирости. Не беруся прогнозувати. Це неможливо, коли є дефіцит. Влітку 2017 року ціна на скраплений газ зросла з 12 до 17 грн/л через брак всього 10% в балансі. У травні ж вона очевидно буде вище», — зазначив Куюн.

За його словами, пальне буде дорожчати через дефіцит, який ми будемо спостерігати вже в кінці квітня – на початку травня. Проблемних позицій дві – дизельне пальне і скраплений газ. Хоча не все зрозуміло і з бензином.