Принцип роботи турбіни, як працює система турбонаддування в автомобілі та ремонт турбін на turbomag.com.ua, про все це коротко та зрозуміло для автолюбителів.
Для більш чіткого уявлення про те, як працює турбіна в автомобілі, перш за все необхідно ознайомиться з принципом роботи двигуна внутрішнього згоряння.
Сьогодні, основна маса вантажних і легкових автомобілів оснащуються 4-х тактними силовими агрегатами, робота яких контролюється впускними і випускними клапанами.
Кожен з робочих циклів такого двигуна складається з 4 тактів, при яких колінвал робить 2 повних оберти.
Впуск — при цьому такті здійснюється рух поршня вниз, при цьому в камеру згоряння надходить суміш палива та повітря (якщо це двигун внутрішнього згоряння) або тільки повітря в разі якщо це дизельний агрегат.
Компресія — при цьому такті відбувається стиснення горючої суміші.
Розширення — на цьому етапі відбувається займання горючої суміші за допомогою іскри, що виробляється свічками. У випадку з дизельним двигуном, займання здійснюється довільно під дією високого тиску вприскування.
Випуск — поршень рухається вгору, при цьому звільняються вихлопні гази.
— Установка турбонаддува
— Збільшення робочого об’єму двигуна
— Збільшення числа обертів колінчастого валу двигуна
Збільшення обсягу двигуна можливо двома шляхами: або збільшенням обсягу камер згоряння, або — збільшенням кількості циліндрів в силовому агрегаті. Однак такий спосіб підвищення потужності не зовсім виправданий, так як має ряд недоліків, серед яких: підвищена витрата палива.
Ще один можливий спосіб підвищення продуктивності двигуна полягає в збільшенні числа обертів колінчастого валу. Це досягається шляхом збільшення кількості ходів поршня за одиницю часу. Але використання такого способу має жорсткі обмеження, які обумовлені технічними можливостями двигуна. Крім цього, така модернізація призводить до падіння ефективності роботи силового агрегату через втрати при впуску та інших операціях.
У двох попередніх способах двигун використовує повітря, який надходить завдяки власному нагнітанню. При використанні турбокомпресора в циліндр надходить той же об’єм повітря але з попереднім його стисненням. Це дає можливість вступу більшої кількості повітря в циліндр, завдяки чому з’являється можливість спалювання більшого обсягу палива. При використанні такої технології, потужність двигуна зростає по відношенню до кількості споживаного палива і обсягу двигуна.
В процесі компресії повітря може нагріватися аж до 180 С. Однак повітря має властивість збільшення щільності при охолодженні, що дає можливість значно збільшити обсяг повітря, що потрапляє в циліндр. Крім цього, збільшення щільності повітря істотно знижує витрату палива і кількість викидів продуктів згоряння.
Також існує два різних типи турбонаддува: турбокомпресор, працює на використанні енергії вихлопних газів і турбонагнітача з механічним приводом.
Турбонагнітач з механічним приводом
У разі використання такого типу компресії, повітря стискається завдяки спеціальному компресору, який працює від приводу двигуна. Але такий метод має один великий недолік. Вся справа в тому, що при використанні механічного турбокомпресора частина потужності двигуна йде на забезпечення роботи самого компресора, з цього двигун, обладнаний таким нагнітачем, має більшу витрату палива ніж звичайний двигун такої ж потужності.
Турбокомпресор що працює на використанні енергії вихлопних газів
Такий метод присутній при використанні енергії вихлопних газів, яка спрямована на привід турбіни. При використанні такого способу відсутнє механічне поєднання з двигуном, завдяки чому втрати потужності не відбувається.
Основні переваги двигунів з турбонаддувом
1) Турбодвигун має менші показники по витраті палива ніж двигун без турбіни тієї ж потужності і при інших рівних умовах.
2) Силовий агрегат з турбонаддувом має помітно кращі показники співвідношення ваги двигуна до потужності, яку він розвиває.
3) Використання турбокомпресора відкриває нові можливості по оптимізації інших параметрів і характеристик двигуна, а також поліпшення крутного моменту, що дозволить уникнути дуже частого перемикання передач при їзді в пробках або гористій місцевості.
4) Турбодвигун працює тихіше ніж агрегати такої ж потужності без турбонаддува.
Ви володієте цікавішою інформацією на тему, радо розмістимо її на ресурсі,