Руслан Козир: «Кошти на ремонт трускавецьких доріг… воюють за Україну» Інтерв’ю міського голови Руслана Козира
— Пане голово, проблемою номер один у нашому місті Трускавці люди вважають погані дороги. Значна частина доріг потребує негайного ремонту. Чому така ситуація і що робиться, аби її змінити?
— У 2014 році заплановано відремонтувати трускавецькі дороги на 9 млн. 324 тис. грн. Ці кошти передбачено у міському бюджеті. За моїми підрахунками, якщо щороку вкладати в ремонт доріг до 10 млн. грн., то років за п’ять ми приведемо дорожню інфраструктуру до належного стану.
Протяжність доріг у Трускавці – 47 км. Асфальтне покриття мають 87% всіх міських вулиць. На початок цього року непридатними для проїзду транспорту стали 2,7 км доріг. Врахуймо, що щороку дорожнє полотно руйнується під впливом атмосферних явищ, транспортного навантаження та інших чинників приблизно на суму в 2 млн. грн. Отже, сума в 2 млн. грн. потрібна місту щороку на так званий ямковий ремонт, аби стан доріг не погіршувався. Решта коштів – на приведення до належного стану дорожнього покриття, що вже було зруйноване.
На жаль, минулого року Держказначейство пропустило нам на ремонт доріг лише 1,5 млн. грн. з 3,5 млн. грн. запланованих. Таким чином, дорожнє полотно більше зруйнувалося, аніж нам вдалося його відремонтувати. Втрачене минулого року ми планували надолужити цьогоріч, надіялись вкласти у відновлення транспортної інфраструктури значні кошти. Бюджетні призначення є на реконструкцію вулиць С. Воробкевича та І.Мазепи, на капітальний ремонт Стебницької, М. Шашкевича, Т. Шевченка, Помірецької та В.Івасюка, на поточний ремонт вулиць П.Сагайдачного, В.Стуса, О. Довженка та низки інших. Укладено угоди з підрядниками, розроблено помісячний графік фінансування цих робіт. І головне, що на проведення всіх цих робіт у міській казні є необхідні кошти. А от скористатися ними не можемо.
— Що стоїть на заваді реалізації ваших планів?
— Міська рада, виконавчі структури зробили все від них залежне, аби провести ремонт доріг, у відповідності до розробленої програми. На жаль, зреалізувати наші плани нам не вдалося. І не з нашої вини. І чим далі, тим більше сумнів, що щось зміниться. Хто винен? Всі наші плани наразі руйнує Держказначейство
— Чи можливо з цим боротися?
— Ми боролися, принаймні намагалися. Місцеве відділення Держказначейства я особисто обіцяв висилити з орендованого ними комунального приміщення, мав неприємну розмову з львівським керівником цієї установи, скаржився на казначейську службу віце-прем’єр-мін
Проаналізувавши ситуацію в країні, приходимо до висновку, що проблема не в Держказначействі
Наше українське військо сьогодні, можна сказати, відроджується з попелу. І на його відродження потрібні великі кошти. Тому усі відділення Держказначейства отримали вказівки проводити платежі тільки так званих захищених статей: виплачувати зарплати, пенсії, інші соціальні виплати. Аби люди могли вижити. В час, коли йде війна, коли держава мобілізує весь ресурс на захист своїх кордонів, знищення потужно озброєних російських терористів та найнятих ними місцевих сепаратистів, не правильно буде вимагати кошти на дороги або інші потреби.
Виходить, що кошти нашого міського бюджету, тобто кошти, які Трускавець заробив, які є на казначейських рахунках і призначенні для ремонту інфраструктури, не йдуть за прямим призначенням, а воюють за Україну. Я би хотів, аби це розуміли всі… В такій ситуації опинився не один Трускавець – кошти міських бюджетів усіх українських міст і сіл на сьогодні використовуються державою на потреби війни.
— Але ж ремонтуються вулиці Шевченка і Мазепи у Трускавці…
— Що стосується вулиці Шевченка, то ми розпочали її ремонт, як данину пам’яті Тараса Шевченка в рік його 200-річчя. На завершення ремонту, в рамках святкування ювілею Кобзаря ми плануємо провести свято цієї вулиці. Казначейство перерахувало на її ремонт лише аванс в сумі 300 тис. грн. Фірма-підрядник ці кошти уже використала. Ремонт вулиці зупинився. Чекаємо, коли казначейство перерахує наступну частку коштів.
Мешканцям міста, відпочивальникам подобається, що частина вулиці Шевченка між Бориславською і Річками буде пішохідною, з’єднає пішохідний бульвар Ю.Дрогобича і непроїзний майдан Кобзаря в один пішохідний мікрорайон. А те, що декому хотілося б кататися цією вулицею на автомобілі чи паркувати там свій транспорт, не є в інтересах трускавчан та чисельних гостей курорту. Ми й надалі будемо працювати над розширенням пішохідних зон у місті. Це європейська практика. Вона приживається у Львові, Івано-Франківськ
Щодо ремонту вулиці Мазепи, який в ці дні йде повним ходом, то це заслуга не Держказначейства
Я вдячний багатьом підприємцям, які з розумінням ставляться до існуючих проблем і сприяють їх вирішенню. Для прикладу, виключно за кошти підприємців відремонтовано сходи у курортному парку, що ведуть до санаторію «Весна», а також влаштовано дорожнє покриття на вулиці С. Бандери. Багато чого робиться силами комунальних підприємств: відремонтовано колектор та ліквідовані провалля, що утворилися після дощів у курортному парку, ведеться ремонт спортзалу у школі-гімназії.
Тобто, є багато людей, які правильно розуміють усю проблематичність сьогоднішньої ситуації в країні, усю складність умов і обставин, у яких доводиться працювати місцевим органам самоврядування. Маємо набратися терпіння і виявляти мудрість. Все-таки Україна понад усе. Сьогодні є надія, і ця надія як ніколи до цього отримала наочне і виважене підґрунтя, – проблеми і складнощі тимчасові. Невдовзі війна на сході закінчиться, і на нашу країну в європейській спільноті чекає швидкий і потужний економічний розквіт, а отже будуть уповні реалізовані програми транспортної логістики у нашому місті-курорті.
Ремонт дорог очень актуален для всех. Хочется иметь хорошие дороги всюду, чтобы не было нареканий.