квартири у Дрогобичі  

Дрогобиччина — новини краю

Інформаційний портал Дрогобицького району

Не допустити до банкрутства!

Всі статті автора

розмова з Віктором ПицівимСитуація тривожна і то не тільки в країні, але і в нашому місті-курорті. Сьогодні про ефективність управління містом та про розвиток курорту ми спілкуємося з головою незалежної профспілки «Тур-сфера» трускавчанином Віктором Пицівим

Пане Вікторе, яка зараз ситуація із відпочивальниками у Трускавці?

— Станом на кінець лютого наповненість Трускавця як курорту в цілому складає близько 20%. Пов`язано це з багатьма форс-мажорними обставинами як в країні в цілому, так і в місті зокрема. Чиновники всіх рівнів, на жаль, мислять категоріями 2001 року, не розуміючи, що змінився баланс світового розвитку, змінилася система координат і світ став багатомірним.
Трускавець живе визначенням впливу місцевих еліт та регіональних бізнес-груп, які тісно пов’язані з державним управлінням та є депутатами місцевих рад.

Я як екскурсовод і голова профспілки, яка об’єднує екскурсоводів та керівників багатьох туристичних компаній Трускавця, можу сказати, що цей показник, який я назвав (20% заповнення) видно по наповненні санаторно-курортних закладів, видно по парку, видно по відвідуваності екскурсій та по ряду інших факторів. Зараз розпочався низький курортний сезон, що є характерно в цілому для будь-якого курорту. Тішить, що дуже добре спрацювали керівники таких санаторно-курортних закладів та готелів як «Віктор», «Міротель», «Світязь», «Арніка», «Аркада», «Набі», «Сані», «Карпати», «Перлина Прикарпаття» та ряд інших, які провели добру маркетингову політику, переглянули бізнес-плани, правильно оцінили свої можливості та вибрали ринки збуту.

Яким Ви прогнозуєте наступний весняно-літній сезон у Трускавці?

— Весна та літо будуть для Трускавця тяжкими, зокрема для великих санаторно-курортних закладів. Їхня діяльність інколи нагадує плавання «Титаніка». Трускавець отримав сигнали банкрутства – і то отримали їх не тільки санаторії, але й міська рада. Перший такий сигнал – ніхто не може пояснити, як використовуються кошти, отримані від надання санаторно-курортних послуг. Друге – посилилися скарги клієнтів, тобто відпочивальників, на низьку якість послуг при великій ціні на путівку. Наступне – не проведені необхідні реорганізаційні моменти, зокрема в організаційному плані, в правовому плані, не проведені і навіть не плануються проводити заходи з технічного переоснащення та забезпечення, не переглянуті бізнес-плани та фінансові плани. Як приклад можна навести проблеми, які виникли з постачанням води в Дрогобицькому регіоні, у тому числі і в Трускавці, які говорять про небажання чи невміння місцевих чиновників домовлятися та спільно вирішувати проблему. На перший план вони ставлять можливість свого збагачення, не думаючи про людей. В результаті понад 100 тисяч мешканців Дрогобицького регіону на тривалий час залишилися без водопостачання, чим їхні права були порушені. Але це інше питання, до якого ми ще колись повернемося.

Не взявши до уваги всі ці показники, міська влада Трускавця чомусь взялася за план маркетингу та реклами, що на даний момент є не основним, а другорядним.

Чому Ви вважаєте, що ці кількарічні потуги управління розвитку курорту є не на часі?

— І не тільки потуги управління розвитку курорту! Трускавець вимагає змін в управлінні містом і зовсім інших людей. Колись це називали «зміна політичних еліт». Трускавець вже через це проходив.

Теперішній депутатський корпус – це клуби за інтересами, наприклад, «Трускавецьтепло» представляють депутати партії «Батьківщина», ТзОВ «Трускавецький водоканал» – «Фронт змін» та «Народна Самооборона», ПрАТ «Трускавецькурорт» – партії «Удар» та Європейська партія. Цей перелік можна було би продовжити, але це як в доброму старому «Єралаші» – ці люди живуть ідеями 2001 року. Пройшло 14 років і за цей час ніхто з них так і не перейшов у 3D-вимір, половина з них так і не перейшли на новітні технології, а живуть старим совковим мисленням. Світ став іншим. Я би назвав всіх їх ірраціональними. А де ж раціональні стандарти?

Місцеві чиновники в апараті міської ради чомусь підібрані за категоріями «чим більше я заглядаю в рот свого начальника і розказую всім, що він буде робити, тим вище я просунуся по кар`єрній драбині». Це такий їхній «професіоналізм».

Найцікавіше, що при розмові вони ніби адекватні, нормальні люди, але коли розмова заходить про їхнього керівника, то вони чомусь раптом насторожено виструнчуються як собаки, стають по стойці «смирно» і замовкають. Забувши при тому, що час змінився, і виграє не той, хто сильніший, а виграє той, хто мислить і працює нестандартно.

І все-таки давайте більш конкретно щодо діяльності міської влади Трускавця щодо розвитку курорту? Чого вони досягли і як Ви оцінюєте їх новий «бізнес-план»?

— Єдине, чого досягли чиновники з розвитку курорту, так це вони отримали тепле крісло і зарплату за кошт платників податків. Більшість з них, до речі, має таке відношення до туризму як я до медицини. Один з дуже неординарних трускавецьких екскурсоводів про них сказав досить влучно: «Вікторе, вони лєві!». Не ліві, а саме лєві.

За чотири роки кількість відпочивальників на курорті не збільшилася. Крім збору грошей на промоції їм вдалося переконати міського голову зайнятися туристичною діяльністю, а саме пропагандою курорту, що не є характерно для обов’язків міського голови. Його мала б більше цікавити робота щодо наповнення бюджету, розвитку інфраструктури міста. А вони створили незрозумілі інформаційно-курортні центри, які живуть за кошти платників податків, здаючи в оренду МАФи, за проведення туристичних ярмарок, і достеменно не можуть пояснити і дати аналіз своєї фінансової та господарської діяльності. Бо якщо забрати їхнє фінансування від здачі в оренду, то вони – банкрути!

При тому всьому чомусь на перше місце у своєму плані роботи вони поставили відвідування різних туристичних ярмарок, виставок на території Польщі, Словаччини, Казахстану, Білорусі та ін. Ці виставки мають 10%-ну віддачу для міста як курорту, в них зацікавлені представники чотирьох туристичних фірм.

Складається враження, що промоція є основним видом діяльності цієї структури, але ж це управління розвитку курорту! Зразу виникають запитання – а де план щодо проведення природоохоронних, правових, інженерно-технічних та інших заходів, без яких розвиток курорту неможливий? Здається, їх зовсім не цікавлять теми стану приміщення бюветів, надкаптажних споруд, в чиїх руках буде ліцензія на видобуток мінеральних вод, санітарних зон, не цікавить стан забудови Трускавця, впровадження новітніх технологій очистки стічних вод, каналізування та інше. Всі головні проблеми курорту кинуті напризволяще, а так зване управління розвитку курорту займається МАФами.

Хто з цих людей має відповідну туристичну освіту? Профільний заступник міського голови з питань розвитку курорту по професії математик. Керівник курортно-інформаційного центру – чи має він хоча б курси екскурсоводів? А хто по професії керівник управління розвитку курорту? Чим взагалі думали трускавецькі депутати, коли давали своє добро на цю аферу?

Є ще багато питань, які можна обговорювати і висвітлювати. Думки, які тут висловлені – це не тільки мої особисті погляди, так думає дуже багато людей у Трускавці, зокрема і члени профспілки, яку я очолюю, і люди, які не входять у цю профспілку. Я пропоную у Трускавці провести зміни, зокрема хоча би переобрати секретаря міської ради та поміняти виконком, бо цей стан, який зараз є, веде до повного банкрутства курорту. Я абсолютно не нагнітаю ситуацію. Я розумію, що мене можуть звинувачувати у будь-чому – відсутності містечкового патріотизму, навіть у сепаратизмі, але без реформ виграти війну не можна. Війна йде не тільки на фронті, вона йде в тилу. Я хочу нагадати депутатам, що війну виграють не танки, війну виграють люди. Розуму вам!

Спілкувався Володимир Ключак

      Ви володієте цікавішою інформацією на тему, радо розмістимо її на ресурсі,
наша скринька: 2drogobych@gmail.com
Обов'язкові для заповнення - лише поле "Ім'я"

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

Этот сайт использует Akismet для борьбы со спамом. Узнайте, как обрабатываются ваши данные комментариев.